Geslaagde afsluiting Music4Kids

Afsluitend concert Music4Kids

Zondagmiddag 2 april was de afsluiting van de cursus Music4Kids.
In november zijn 11 kinderen gestart met de cursus waarin zij hebben kennis gemaakt met muziek in het algemeen en met de instrumenten uit het harmonieorkest in het bijzonder. De cursus werd dit jaar gegeven door 2 docenten, Nyncke de Vries en Tessa Valstar. Tijdens de afsluiting lieten de kinderen zien en horen wat ze in de 15 lessen zoal gedaan hebben.
Zo hebben de kinderen een lied gezongen, ze hebben wat laten horen op verschillende slagwerkinstrumenten, ze hebben een stukje gespeeld op de klarinet en ze mochten blazen op een instrument naar keuze. Aan het eind kregen de kinderen een welverdiend diploma! Ook het opleidingsorkest liet van zich horen. Leuk om te zien dat een aantal kinderen uit het opleidingsorkest een paar jaar geleden zijn begonnen met de cursus Music4Kids en nu meespelen in het opleidingsorkest.
Aansluitend was er een instrumentenmarkt georganiseerd. Kinderen, maar ook volwassenen, maakten gebruik van de mogelijkheid om eens op een instrument te blazen.

Klik hier voor de foto’s. Het was een muzikale en afwisselende afsluiting van Music4Kids!