Opleidingsorkest

Op maandagavond voordat het harmonie orkest repeteert in Plein 5, repeteert het opleidingsorkest bestaande uit leerlingen.
De orkesten staan onder leiding van Joop van Hierden, Erik van Hierden en Harald van Neck. Het opleidingsorkest is verdeeld in 2 groepen: het A-orkest en het B-orkest en bestaat uit ongeveer 15 leden.

Het A-orkest bestaat uit leden die ruim een jaar les hebben en alvast leren om in groepsverband te spelen.  Zij blijven in het A-orkest totdat ze het A-diploma hebben behaald.

Het B-orkest bestaat uit leden die het A-diploma hebben behaald.
Deze blijven in het B-orkest spelen totdat zij het B-diploma in ontvangst mogen nemen maar vaak ook langer.
Hierna stromen ze door -mits de bezetting uitbreiding toelaat – naar het harmonie orkest .

De opleidingsorkesten (A en B) repeteren op maandagavond van 17:30 – 19:30 uur in Plein 5.