Joop van Hierden 75 jaar muzikant

Een fantastische mijlpaal waar we als harmonieorkest graag live muziek voor hadden gemaakt, maar helaas gooit de corona roet in het eten. Vorig jaar al was Joop van Hierden 75 jaar muzikant, een verenigingsman in hart en nieren. Joop heeft zich op vele terreinen verdienstelijk gemaakt binnen onze vereniging. Niet alleen als een geweldige muzikant, ook binnen het bestuur was Joop een enthousiaste verenigingsman, dirigent van het opleidingsorkest, enzovoort.

Omdat het samenspel als muziekvereniging nog wat toekomstmuziek is, hebben de leden individueel het nummer Gabriella’s Sang opgenomen, waarbij we Alette van der Brul bereid hebben gevonden om de zangpartij uit te voeren.
Het jeugdorkest kon natuurlijk niet ontbreken, deze hebben het nummer Choral Rock opgenomen. Dit alles is onder elkaar en aan elkaar gemonteerd tot een filmpje waarbij onze burgemeester Alex van Hedel een mooi voorwoord heeft ingesproken. Ook de Pretband ontbrak natuurlijk niet.

Zaterdag 22 mei 2021 was het zover om op bezoek te gaan bij Joop en Miny, waarbij een bronzen medaille en oorkonde werd overhandigd door twee bestuursleden van HOB. Om onze felicitaties nog wat extra’s te geven, zijn er door enkele initiatiefnemers berichten rond gestuurd met de oproep om Joop rond dezer dagen een kaart te sturen met een felicitatie, maar ook met een leuke herinnering of gebeurtenis. Dit resulteerde al in een tafel vol met kaarten.

Joop van Hierden, die met veel plezier zijn muzikale levensinvulling vervult, hoopt net als ieder ander dat we snel weer een mooi concert kunnen geven.

22052021 joop 75 jaar muzikant